sâmbătă, 2 iunie 2012

Top 10 melodii furate de manelisti

             Salutare tuturor.Intr-un articol precedent va spuneam ca pot sa ascult orice gen de muzica in afara de manele.De ce?Am destule motive,dar acesta este unul dintre cele mai importante:nu suport cand manelistii plagiaza melodiile care au  succes.Recunosc ca mai sunt artisti care plagiaza si in alte genuri,dar modul in care o fac manelistii este de-a dreptul iritant pentru cei care cunosc si iubesc melodiile originale.Acestia nu se multumesc doar cu o parte din linia melodica sau doar cu o secventa din negativ ci,mergand pe principiul "daca tot furam hai macar sa furam tot",iau din melodia originala absolut tot,de la negativ la linia melodica si , dacă se pot traduce in limba romana cu cuvinte mai putine,iau si versurile.Gandindu-ma la asta am decis sa fac un top 10  cu melodiile plagiate de manelisti.
Cu siguranta sunt mai mult de zece dar astea sunt cele mai importante:

Locul 10 

           Pe locul 10 se afla celebrele melodii braziliene "Ai se eu ti pego" si "Tchu Tcha Tcha" cu variantele in romana Ce ti-as face si Ciu Cea Cea,ambele fiind operele lui DeSanto.Le-am pus pe 10 pentru ca apreciez
faptul ca DeSanto recunoaste ca sunt melodii plagiate (sau cel putin asa da de inteles) si ca le numeste "parodie".

Locul 9

          Locul 9 ii revine lui si numai lui , regelui neincoronat al manelelor Nicolae Guta si melodiei Sunt un fat frumos.In cazul in care nu stiti inca melodia originala va spun eu despre ce este vorba.Este melodia Gummy Bear a simpaticului ursulet cu acelasi nume.Domnule "rege"  rau ati ajuns, furati melodii pentru copii.Rusinica!

           Binenteles ca melodia a ajuns pe fundalul  filmuletelor cu poze "jmechere" ale baietilor care au fost fatati frumos si nu frumosi de mamicutele lor.  

Locul 8

           Acest loc ii revine inegalabilului gibon Romeo Fantastic Fantastik Fantastick.As fi vrut sa ii acord cate un loc pentru fiecare melodie a sa(daca are vre-una care nu e furata va rog sa-mi spuneti),dar vreau sa scap cat mai repede de el  asa ca il mentionez pe el si cateva din melodii si trec mai departe:Sunt vagabond variata fantasticka a melodiei Americano,Bombe Bombe  furata dupa Daddy Yanke Rompe si Pustoaico luata de la  Missy Eliot- Get your freak. 
             Bineinteles reteta succesului sau nu este imprumutarea acestor melodii ci distrugerea limbii romane si a timpanelor celor care stiu ce este acordul dintre subiect si predicat.

Locul 7

           Fiind un rege Nicolae Guta nu putea sa nu fie prezent in top macar de doua ori.Deci sa ii uram un bun venit calduros in acest top melodiei Si daca Bem Bem varianta regala a melodiei  Bumpy ride a lui Mohombi.Si,bineinteles,ca la orice melodie care se respecta  acordul gramatical este cel mai important lucru mai ales cand "Banii nu e o problema pentru noi".

Locul 6 

          Locul nu putea fi ocupat de nimeni altcineva decat minunatul copil Adrian,cu care va ve-ti mai intalni de  cateva ori in acest top.Si ce melodie putea ocupa mai bine locul 6 decat celebra Ram Pam Pam Pam man Down in care Rihannul nostru striga la ma-sa de il doare gura.Sunt sigur ca nu mai este nevoie de niciun video pentru ca toata lumea stie despre ce vorbesc.

Locul 5 

          Locul cinci ii revine aceluiasi pitic cantacios care se intinde mai mult decat ii e plapuma si ajunge de la Rihanna la JLo si  inearca sa puna pe triluri lautaresti melodia I'm in to you.Mi-a parut rau insa ca in acest cover "genial"  Minune nu a cantat si partea lui Lil Wayne ca ,doar, au voci asemanatoare.

Locul 4

           Locul 4 revine mai putin cunoscutilor (cel putin eu nu am auzit de ei pana acum cand am scris articolul) Mitzu din Salaj si Ioana si melodiei lor Eu o ploaie tu un fulger copiat exemplar dupa Arash Broken angel.

Locul 3

          Iata-ne ajunsi pe podium,de unde nu putea sa lipseasca plagiatorul anului 2012 Adrian Copilul Minune.Dar ce melodie poate ocupa acest loc decat celebra E sofisticata ma.Va suna cunoscut?Stiu si nici mie nu mi-a venit sa cred cand am auzit-o prima data la Apropo TV,dar era adevarat,este melodia raperului Maximilian-Sophie.Si trebuie sa recunosc ca iti trebuie ceva minte sa transformi o melodie Hip Hop in manea,dar de la aceasta persoana te poti astepta la orice.


Locul 2 

           Nu puteam avea un top cu manelisti fara Babi Minune si Denisa cu a lor melodie Aproape de tine,un copy-paste dupa melodia Gloriei  Estefan Hoy.

Locul 1

            Si locul 1...SURPRIZA!Adrian Copilul Minune  pentru ideea geniala de a transforma superba melodie a Larei Fabian ,Je t'aime,in manea.Comentariile sunt de prisos.
            Si,sa fim  seriosi,cum putem numi artist o persoana care strica o asemenea melodie cu versuri ca "Esti aerul care il respir"

               Stiu ca multi dintre voi va intrebati cum de stiu atatea manele,daca nu imi place acst gen.Ei bine am oroarea onoarea sa locuiesc langa un bar cu terasa,care zi de zi ,de dimineata pana seara imi oripileaza auzul cu asemenea cantece.Cel mai interesant e ca de multe ori aud o astfel de melodie si imi dau seama ca o cunosc si chiar imi place,iar dupa cateva minute de cugetare realizez ca e furata.

               Cam atat am avut de spus despre capitolul manele si sper sa nu ma intorc prea curand la el.Va multumesc ca ati citit acest articol si va astept cu comentarii si pareri.Nu sunteti obligati sa ascultati melodiile, sunt puse doar ca exemplu.

                                     In final doresc sa va reamintesc minunatele mele versuri:

                              Blogul de-l distribuiti

                                    Rasplata in cer primiti.

10 comentarii:

  1. yepp..plashe,plashe
    tine`o tot asa iuli
    [bii:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Un articol foarte bun! bravo ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Deci locul 1 m-a lasat masca ... pur si simplu imi venea sa vomit imediat de am auzit acel "oooh" cu care a inceput "melodia".
    Foarte bun articolul, tine-o tot asa, avem nevoie de asa ceva, poate se mai trezeste lumea, e o realitate cruda cea in care traim, unii se obisnuiesc, altii nu. Foarte bun subiectul. Te admir pentru curaj :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Va multumesc tuturor pentru aprecieri si va mai astept pe acest blog

    RăspundețiȘtergere
  5. Bravo ma. Bravo si lui Adrian Minune.(Pentru obtinerea locului 1) :))). zdruq.

    RăspundețiȘtergere
  6. vai de viata ta ce ai descoperit ,

    RăspundețiȘtergere
  7. ,, baietii de seama mea'' . minunea o canta,stii de unde e furata? stiu ca e o melodie veche din 70-80. o caut de... si n-o gasesc. ( sunt bune si manelele ca-ti mai aduci aminte de melodii vechi) multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scuze ca raspund atat de tarziu, dar nu am mai intrat pe blog de ceva timp. Nu sunt sigur ca e asa, dar mi se pare ca seamana cu melodia Saraiman- Romica Puceanu, ai linkul aici https://www.youtube.com/watch?v=s5GPiIcpAGI . Sper ca ti-am fost de folos, daca nu e asta melodia imi cer scuze.
      P.S. : Buna remarca cu partea buna a manelelor :D :))

      Ștergere
  8. Babi Minune si Denisa mai au o melodie copiata ... jumatate tu, jumatate eu. Stie cineva cine canta piesa originala? O caut de cateva zile... nici cum se numeste nu stiu. Multumesc...

    RăspundețiȘtergere
  9. prietene...daca tot e sa fi corect atunci fa-o!!! de plagiat nu plagiaza numai manelistii,sau crezi ca numai genul pe care il asculti tu are public?daca tu crezi ca te pricepi tare la muzica o sa incerc sa te citez(Mi-a parut rau insa ca in acest cover "genial")eu nu vad geniul!!! un gen muzical de 2 lei care are un public foarte larg,asta nu inseamna ca ii va creste vreodata calitatea,la fel ca la manelistii.probabil ca tu vezi diferit lucruriule asta doar din cauza ca asculti alt gen muzical.fac o paranteza nu sunt manelist,asta nu inseamna ca am ceva cu ei!

    RăspundețiȘtergere